6:30-9:00
6.30 - 8:00
Zabawy swobodne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy integrujące grupę, ruchowe, muzyczne, tematyczne. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe - praca w małych zespołach lub indywidualna (np. rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej, grafomotoryki). Zabawy/działania wynikające z realizacji Planu Daltońskiego.
8:00 - 8:15
Prace porządkowe. Zabawy ruchowe. Ćwiczenia poranne.
8:15 - 8:30
Czynności samoobsługowe przed śniadaniem, nabywanie prawidłowych nawyków higienicznych.
8:30 - 8:45
Śniadanie - doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
8:45 - 9:00
Przygotowanie dzieci i sali do zajęć.
9:00-12:30
9:00 - 10:30
Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Działania podejmowane w ramach rozwijania kompetencji kluczowych. Działania/zabawy wynikające z realizacji Planu Daltońskiego, własnej aktywności i potrzeb dzieci.
10:30 - 11:30
Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, terenowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy na sprzęcie ogrodowym. Wycieczki organizowane przez nauczyciela, wynikające z zainteresowań dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna lub w małych zespołach wspomagająca i korygująca rozwój dziecka. Prace porządkowe.
11:30 - 11:45
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu - pełnienie dyżurów.
11:45 - 12:30
Obiad - poznawanie zasad kulturalnego zachowania przy stole w trakcie posiłków; samodzielne posługiwanie się sztućcami; porządkowanie naczyń po skończonym posiłku.
12:30-16:30
12:30 - 13:00
Odpoczynek poobiedni - zabawy wyciszające, relaksacyjne. Słuchanie bajek, opowiadań. Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy swobodne w sali.
13:00 - 13:45
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym, zabawy ruchowe.
13:45 - 14:00
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:00 - 14:30
Podwieczorek.
14:30 - 16:30
Zabawy swobodne w sali służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne. Praca indywidualna lub w małych zespołach, wspomagająca i korygująca rozwój dziecka. Działania wynikające z realizacji Planu Daltońskiego. Czynności porządkowe.