Pracując na co dzień wg koncepcji planu daltońskiego, wprowadzamy kolejne elementy, aby móc stworzyć jeszcze lepsze warunki do niezależnej i samodzielnej pracy każdego dziecka. W koncepcji planu daltońskiego nauczyciel nie jest liderem procesu, lecz osobą wspierającą. Nie tylko on bierze odpowiedzialność za proces uczenia, lecz część tej odpowiedzialności powierza dziecku. W tym semestrze planujemy tzw. „Zajęcia z ekspertem”, które prowadzi chętne dziecko z grupy, a pomaga mu w tym rodzic. Nasi eksperci mogą w ten sposób wykazać się wiedzą i umiejętnościami w zakresie tematyki będącej w kręgu ich zainteresowań oraz zaprezentować swoje mocne strony przed rówieśnikami.
4 kwietnia zajęcia w naszej grupie poprowadził Filip jako ekspert od eksperymentów naukowych. Przy wsparciu mamy Filip przeprowadził wiele ciekawych doświadczeń m. in. wędrująca woda; eksperyment z mlekiem i barwnikami; balon pompowany za pomocą sody i octu; sztuczka z przebiciem balonu, który pozostał cały; przebijanie kredkami woreczka z wodą. Zajęcia przeprowadzone przez Filipa wzbudziły bardzo duże zainteresowanie wśród kolegów i koleżanek z grupy. Filip znakomicie odnalazł się w roli eksperta.